söndag 24 januari 2010

I morgon händer det!

Hej!

Ja, i morgon börjar jag på The Draft´s introduktion, då får jag se vad det innebär att jobba där. Vi ska visst gå igenom Eon och The Draft som företag, säljprogrammet och Management Trainee programmet. Det sistnämnda låter riktigt intressant! Om jag förstod det rätt så innebär det att man klättrar uppåt i företaget om man gör bra ifrån sig och sedan bygger sigg eget säljteam, utbildar, utvecklar och tillslut får ett eget säljkontor- inte dumt med en framtid i ett företag där man bestämmer själv hur långt man vill komma :)

Det blev inte "Snabba Cash" igår, allt var fullbokat så det blev "Har du hört ryktet om Morgans?" Den var faktiskt rätt bra, lagom att sitta ner ett tag till och skratta. Och idag har det blivit en långpromenad tillsammans med Nicklas&Atlas, gick i Mariebergsskogen, fullt med människor som åkte skridskor och skidor. Och Atlas fick pussa på grisarna :)

Eftersom det är söndag så innebär det att det är tillbaka till vardagen, äta nyttigt och massa träning. Så idag blev det Chililax med kesellasås. Slänger in en bild+recept om det är någon som är intresserad- det är fruktansvärt lätt och riktigt, riktigt gott!:)


Chililax med kesellasås





Ingredienser:
4 portionsbitar laxfilé
Salt (efter behag)
Svartpeppar (efter behag)
1 dl pumpafrön
1 msk sesamolja
4 msk sweet chilisås
Rivet skal av 1 lime
1 vitlöksklyfta

Sås:

1 burk lättkesella
2 msk sweet chilisås
½-1 tsk malen koriander
Lite rivet skal från lime+limesaft från en halv lime

Gör så här:

1. Sätt ugen på 250 grader. Salta och peppra laxfiléerna och lägg dem trångt i en ungssäker form med bakplåtspapper i botten.

2. Blanda pumpafrön, olja, chilisås och limeskal i en skål. Tillsätt en pressad vitlöksklyfta.

3. Bred blandningen över laxen och baka i mitten av ugnen i ca 10-15 min. Eller tills täcktet är ljusbrunt.
4. Blanda ihop ingredienserna till såsen.
Voilá!

Går att servera med det mesta. För min del blev det bara laxfilé och lite sås medan Nicklas åt pasta till också. :)
Nu blir det snart en kopp kaffe, uppladdning inför gymmet. Idag står det bröst och triceps på schemat. Bör gå bra med tanke på all skit jag fick i mig igår ;) Blir minsann en 20 minuter på crosstrainern och även 20 minuter på trappmaskinen. Det ska kännas!
Nu ska jag läsa på lite om Eon så jag vet vad jag ska jobba med :)
Ha en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar