måndag 22 februari 2010

Snöstorm&Myshelg!


Nu är det minsann mycket snö som ni ser. Bilden är tagen från en av balkongerna på huset och det är dessvärre ännu mera snö nu- brr. Nu får det faktiskt räcka! Tänk om en sådär 2 månader när allt börjar bli grönt och fint och det räcker med en tunn jacka istället för tre tröjor och en tjock jacka!

Helgen var lika mysig som alltid trots snöstormen och den bjöd på en massa gott. Bland annat kladdkakan på bilden som består av digestivebotten, kladdkaka och en topping av toblerone oh vit choklad- såå gott men rysligt mäktig så det räckte med en liten bit- så mer än hälften är nu infryst tills nästa helg :) Till middag blev det en så klassisk rätt som klyftpotatis, fläskfilé och bearneisesås och det var såå gott!:) Sen får vi inte glömma att dem nya ballerinakexen testades och när dem doppade i mjölk... Oj oj vad gott! :D



Söndagspromenaden blev lite nerkortad pga att det blåste ren och skär iskyla så ni får ha överseende med att bilden inte är helt hundra.. :P



Jag hade hoppats att jag vore frisk nu men tydligen har kroppen fått för sig att dra sig till med en rethosta nu, gör rent ont nu när man hostar- usch .. Så det blir en promenad till idag istället för gymmet så hoppas jag att jag är bra i morgon för då tänkte jag ta ett benpass och då behöver jag vara på topp!:)

Nu blir det snart lite ägg, ha en fin dag i snön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar